7 příčin deprese v jídle

Věděli jste, že Vaše stravovací návyky mohou zapříčinit deprese? Proto je třeba být opatrnými, abyste tomu předešli.

Ale jak je to možné?

1. Tuky umocňují depresivní stavy

Jsou to právě tuky, které jsou v nadbytku nejen zdraví škodlivé, ale mohou způsobit i náhlé změny nálad. Čím více tuků konzumujete, tím více budete sklíčení.

2. Špatné stravování může vést k depresím, ale také naopak

Výzkumy prokázaly, že deprese mohou být příčinou špatných stravovacích návyků a že depresivní stavy způsobují negativní změny ve vašem jídelníčku. Nalezení odpovědi na otázku, co je příčinou čeho, je jako hledání pravdy o vejci a slepici, nicméně je prokázáno, že konzumace fast foodových jídel, kofeinu, jiných nezdravých jídel, sladkostí a jiných zdraví škodlivých pokrmů může vést k depresím, ty jsou pak důvodem ke konzumaci jídla v nezdravé míře.

3. Žádné proteiny = deprese

Věděli jste, že proteiny jsou nezbytné pro správnou funkci centrálního nervového systému? Bez nich může dojít k různým disfunkcím a váš mozek může do těla vysílat negativní signály, kromě depresivních stavů může negativně ovlivnit i lidskou náladu či být zdrojem agresivního chování.

4. Sacharidy zlepšují náladu

Jsou to právě sacharidy, jenž stimulují tělo k produkci serotoninu, díky kterému se cítíte dobře. Serotonin reguluje náladovost a potlačuje stavy úzkosti. Pokud se necítíte zcela v pořádku, váš jídelníček pravděpodobně neobsahuje požadovanou dávku sacharidů či vlákniny.

5. Zdravé tuky udržují tělo v dobrém rozmaru

Konzumace nenasycených mastných kyselin, jako je například Omega 3, podporuje mozek k vytváření látek způsobujících pozitivní náladu. Tyto „zdravé tuky“ nejen snižují riziko výskytu depresí, ale i napomáhají v jejich potírání.

6. Nedostatek kyseliny listové vede k depresím

Kyselina listová je důležitým vitamínem ze skupiny B-komplexu, který udržuje vaši neurochemickou hladinu v normálu. Mimo to podporuje růst nových mozkových buněk. Nedostatek tohoto vitamínu může zapříčinit nežádoucí změny nálad.

7. Nezdravá jídla ve velké míře zvyšují riziko depresí

Jedná se především o smažené, sladké, moučné pokrmy či polotovary také vyvolávají nežádoucí depresivní stavy, proto se jich pokuste vyvarovat, v zájmu nejen tělesného, ale i duševního zdraví.