7 rad, jak se donutit běhat

Někdy je těžké nezamáčknout budík, když svým drnčením oznamuje, že nastal čas sesunout se z vyhřáté postele a vyrazit na ranní běh. A co je tím impulsem, který vás vykopne z peřin, donutí nazout běžecké boty a vyběhnout? Přece motivace! Pokud vám trocha té motivace chybí, přečtěte si následující body.

1. Běhejte s přáteli

dog-35553_640Že nemáte žádné kamarády běžce? To nevadí, na internetu existují různá fóra, kde se běžci scházejí a hledají tréninkové parťáky. Ve dvou (nebo více) se to vždycky lépe táhne, a to platí i pro běh. Partner vám zajístí potřebnou motivaci – pocítíte výzvu, podporu a zároveň vás donutí vstát pocit viny, přece nenecháte svého běžeckého partnera na holičkách.

2. Obměňujte svůj trénink

fingerpost-145640_640 Pořád dokola stejná trasa začne většinu běžců brzy nudit. Snažte se proto hledat nové cesty, ale nemusíte zůstávat jen u toho. Měnit můžete i styl běhu, rychlost, zařadit intervalový trénink, běh do kopce, v lese atd. Způsobů je nezpočet. Vyplatí se zapojit do tréninkového plánu i silové cvičení, které vhodně doplní celou snahu zlepšení nebo jen udržení fyzičky.

3. Posclouchejte hudbu

headphones-152341_640Určitě už jste zažili pocit, kdy v rádiu začala hrát vaše oblíbená písnička a to vás naprosto vykoplo ze židle s novou energií. Hudba má silný vliv na psychiku člověka a dokáže s vámi udělat divy. Vytvořte si playlist plný songů, které vás nabudí a pomohou běžet rychleji a dál než kdykoliv předtím. Rytmus hudby může účinně stimulovat rychlost běhu. Zároveň je dobré zvolit písničky vyvolavající ve vás pozitivní vzpomínky, jenž vás ještě více namotivují.

4. Zlepšíte své mentální zdraví

mental-health-brain-shutterstockI přesto, že vaše tělo bude cítit vyčerpání a slabost, psychický stav pocítí přesně opačný účinek. Běh pomáhá zlepšit spánek, uvolňuje stres, zmírní deprese a uklidňuje mysl. Experti stále říkají: „Váš mozek miluje, když běháte.“ Při běhu vypustíte všední život a každodenní starosti, takže i celková nálada jde prudce nahoru, a to už je dobrá motivace.

5. Získáte čas jen pro sebe

enlightenment-154910_640Člověk obvykle nemá moc času sám pro sebe, stále je v obležení dalších lidí, ať už rodiny, přátel nebo kolegů v práci. Nekonečný chaos, stres a hektický duch dnešní doby nám neumožňuje soustředit se na sebereflexi, poznávání vlastních snů a cílů. Běh můžete využít jako takovou meditaci v pohybu, kdy vyčistíte mysl od vnějších vlivů a veškeré myšlenky věnujete pouze sobě.

6. Představte si výsledek svého snažení

lingerie-146462_640S během často začínáme, když potřebujeme shodit pár kilo tuku. Zkuste si před očima stále vyobrazovat, jak se budete cítit, až splníte svůj cíl. Je vaším snem navléct bikiny na letní dovolené a cítit se krásná a sexy? I jednoduché vyobrazení v myšlenkách je skvělou motivací pro další běh.

7. Představte si cílovou čáru

sticker,375x360Ať už běháte sami po lesních cestičkách nebo běžíte závod s dalšími tisíci účastníky, zkuste se soustředit na cíl. Snažte se vždy mít při běhu nějaký cíl, například překonat vzdálenost 3 km, 5 km… Jak řekl Ian McDermott: „Závod je nekonečný, není-li nikde cílová páska.“

1150802_221666394657847_1264670514_n