7 způsobů, jak nabudit metabolismus

Mnozí z nás mají poněkud líný metabolismus, což může bránit vytouženému shazování kil a naopak usnadňovat získávání nadbytečné váhy. Pomalý metabolismus může také způsobovat i únavu. Naštěstí existují postupy, jak dosáhnout zrychlení metabolismu naprosto přirozenou cestou. Přečtěte si 7 tipů, jak na to.

1. Ranní intenzivní cvičení

Krátké a intenzivní cvičení po ránu udělá s vaším metabolismem zázraky. V podstatě stačí na 5 minut udržet srdeční rytmus ve vyšších obrátkách. Můžete použít rotoped, běh na místě, sprint venku nebo jakoukoliv jinou intenzivní pohybovou aktivitu. Tímto získáte rychlé nakopnutí metabolismu, ze kterého budete profitovat celý den.

2. Jezte pikantnější jídla

Pálivé koření jako kari, chilli papričky, černý pepř, kmín a kurkuma mohou nabudit váš metabolismus. Existují i další koření, které se vám pikantní zdát nemusejí, ale v těle se tak chovají. Do této skupiny patří například skořice, kardamon, zázvor a muškátový ořech. Zkuste svá jídla okořenit a pomůžete i svému metabolismu.

3. Pijte hodně vody

Voda působí na metabolismus přímo magicky. Pijte dostatek vody, aby vaše tělo mělo pohonnou hmotu pro spalování. Ještě lépe uděláte, když budete pít alkalickou vodu.

4. Udržujte si zdravou štítnou žlázu

Ke správné funkci štítná žláza potřebuje selen, zinek, měď a jód. Proto byste měli do jídelníčku zařadit mořské plody a ořechy.

5. Nikdy nevynechávejte snídani

V dnešní uspěchané době bohužel často zapomínáme na pořádnou snídani. Tento zlozvyk je to nejhorší, co pro svůj metabolismus můžete udělat. Vždy se snažte mít zdravou a vydatnou snídani. Ta by měla zahrnovat kvalitní proteiny jako vajíčka a dále pak ovoce jako borůvky a jahody.

6. Nepřejídejte se večer

Často jíme větší várky jídla k večeři než ke snídani, a to je samozřejmě špatně, obzvláště pak, pokud „večeře“ zahrnuje i svačinku těsně před spaním. Pro zrychlení metabolismu je nutný přesný opak – více jídla spíše dopoledne, po poledni už pomalu ubírat na porcích a 3 hodiny před spaním nejíst vůbec.

7. Budujte svalovou hmotu

Svaly nepatří jen kulturistům. Budování svalové hmoty by mělo být součástí každého cvičebního plánu pro udržení a zlepšení fyzičky. Nepotřebujete skvěle vybavenou posilovnu pro zesílení, stačí odpor vlastní váhy (kliky, dřepy, lehy-sedy atd.). Čím více svalové hmoty budete mít, tím rychleji bude váš metabolismus pracovat.