9 jídel, které vás zaručeně zasytí

Najíst se chce každý – tloustnout ale nechce samozřejmě nikdo. Obvykle se to bohužel nedaří, většina z nás se bohužel spíš neřízeně přecpává. Jak z toho ven? Jednoduše, jíst jídla, která dobře zasytí, abyste už neměli v mezičase oběda a večeře chuť na další tucet svačin. Která že to jsou?

1. Jablka. Pokud sníme jablko půl hodiny před jídlem, vláknina z něj nás zasytí a ve výsledku spořádáme o něco menší porci jídla.
2. Avokádo. Toto exotické ovoce patří běžně už i na náš stůl. Podle studie v Nutrition Journal stačí jen polovina avokáda k obědu navíc – a chuť na nějakou dodatečnou svačinu bude výrazně nižší.
3. Polévka. Většinou jde o kuřecí či hovězí vývar – ty totiž mají poměrně málo kalorií, ale v žaludku zabírají hodně místa. Polévka před hlavním jídlem může snížit celkový příjem kalorií až o pětinu.
4. Chilli koření. Obsahuje totiž kapsaicin, který pořádně rozproudí každý metabolismus. Stačí jen čtvrt čajové lžičky chilli, aby se docílilo pocitu sytosti z podstatně menší porce jídla. Vědecké studie poukazují na to, že konzumenti chilli netrpí touhou po druhé či třetí večeři – a to je právě ta nepříjemnost, která mnohým znemožňuje hubnout.
5. Hořká čokoláda. Pokud máte chuť na něco sladkého, sáhněte bez výčitek zrovna po ní. Po pár čtverečcích hořké čokolády účastníci jednoho výzkumu zkonzumovali v průměru pětinu kalorií méně, než kdyby si tuto pochutinu odpustili.
6. Vejce. Dát si jej k snídani snižuje chuť na opravdu vydatný oběd. Síla vajíček je ve vysokém obsahu bílkovin. Obecně, když si ráno dopřejete dostatek proteinů, nebudete mít až do oběda vůbec hlad.
7. Ořechy. Ty mají vysoký obsah vlákniny, bílkovin a zdravé nenasycené tuky. Regulují hladinu cukru v krvi – ať už jde o arašídy nebo lískové ořechy – a jejich malá hrst není zase tak kalorická, aby nemohlo jít o dobrou svačinku mezi hlavními jídly.
8. Voda. Tady je to celkem jednoduché, voda na nějakou dobu zasytí a pomáhá hubnutí víc, než by si kdo byl ochotný připustit. Až Vás chytí odpolední hlad, o němž si myslíte, že nevydrží do večeře – jednoduše vypijte sklenici vody a pár minut počkejte, ono to za chvíli přejde.
9. Mléčné výrobky. Ano, i ty mohou pomoci od nadměrné chuti k jídlu. Podle jedné ze studií časopisu Appetite lidé, kteří pravidelně pili syrovátku, jedli po následující dvě hodiny až o osmnáct procent menší porce, než ti, již si syrovátku nedopřáli vůbec.