9 rad pro lepší zdraví

Kdo by nechtěl mít pevné zdraví? Ovšem, není to vždy tak jednoduché. Za peníze si je nekoupíme, lékaři nám je sami od sebe nezajistí. Musíme se snažit sami, vše jde velmi pomalu a krůček po krůčku. Několik takových menších krůčků si nyní pojďme společně představit.

  1. Hned co vstanete z postele, napijte se. Několikahodinový spánek je sice náramným odpočinkem, tělo se ale na lůžku potí a tedy poměrně dost odvodňuje. Denně byste navíc měli přijmout nejméně dva litry tekutin, tak s tím radši začněte hned po probuzení. Sklenka vody přece ještě nikomu nikdy neuškodila.
  2. Dejte si banán. Opravdu Vás nakopne, navíc má jen necelých sto kalorií a prakticky žádný tuk (respektive jen 0,1 gramu tuku na jeden průměrný kus banánu). Skvělé hlavně pro sportovce – obsahuje totiž hodně draslíku, který je dobrou prevencí proti svalovým křečím.
  3. Snězte něco sladkého. Ale pozor – jestli potřebujete dezert po večeři, zkuste spíš bílý jogurt, nic s vysokým obsahem cukru.
  4. Nepijte sladké limonády. Výzkum z texaské univerzity mluví jasně – nejvyšší nárůst hmotnosti byl zaznamenán u lidí, kteří pijí nealkoholické slazené nápoje, jež jsou k dostání v každém supermarketu. Takže co zkusit jen obyčejnou vodu? Zdraví tím určitě prospějete víc, než sklenkou koly (i kdyby byla dietní).
  5. Dopřejte si víc čerstvých a chemicky neupravených potravin. Proč jíst konzervovaná jídla, když existuje listová zelenina, rajčata, sladké brambory, lněné semínko či například zelí?
  6. Nezapomeňte na vitamín D. Ten získáte při opalování, ale i z mnoha potravin – tresčí játra a olej, ústřice, obiloviny, vejce a například i houby. Vitamín D napomáhá správnému fungování imunitního systému a silným a zdravým kostem.
  7. Zkuste zvětšit svou svalovou hmotu. A proč? Je to úplně jednoduché, čím více svalů máte, tím více tuku při cvičení pak spálíte.
  8. Cvičit musíte opravdu intenzivně. Jedná se o nejlepší metodu, jak opravdu účinně zhubnout. Čím větší porci intenzivního tréninku vydržíte, tím je šance na shození přebytečných kil větší.
  9. Dopřejte si masáž. Na závěr pracovního týdne není opravdu nic lepšího. Uvolnění ztuhlých svalů, stimulace vnitřních orgánů, uklidnění přetažených nervů a tak dále.